Špičkové americké weby zaměřené na alternativní léčbu jsou pod palbou Googlu, Systém se je snaží odsoudit k neviditelnosti a zapomnění

Sayer Ji, zakladatel webu Greenmedinfo.com

Na začátku tohoto měsíce Google připravil jediným ničivým zásahem do vyhledávacího algoritmu špičkové weby zaměřené na přirozené léčebné metody o velký díl návštěvnosti. Není to náhoda. Google už delší dobu propaguje velmi specifickou sociopolitickou a zdravotnickou agendu, která je v souladu s jeho ekonomickými zájmy.

Žijeme ve fascinující době, třebaže velmi intenzivní: plné neuvěřitelného světla i temnoty.

Díky internetu máme takovou úroveň svobody a informovanosti, jaké se netěšila žádná předchozí generace. Ty informace jsou krví, životní silou demokratických ideálů, nezbytnou složkou informovaného souhlasu a svobody rozhodování v oblasti zdraví – našich hlavních způsobů ochrany.

Co se však stane, když se strážci bran, jimiž k nám z tohoto přebohatého zdroje proudí informace, kupříkladu Facebook a Pinterest, rozhodnou cenzurovat obsah a jednotlivé uživatele (případně jim omezí možnost zasílat zprávy pomocí e-mailových platforem jako je Mailchimp, jak jsme na GreenMedInfo.com nedávno zakusili na vlastní kůži)?

Uživatel se pokusí obejít cenzuru e-mailových platforem a filtry na sociálních médiích a hledá si informace přímo na Googlu. Není snad Google prototypem moderního orákula, které uživateli přinese nezaujaté, objektivní odpovědi prakticky na cokoli?

Dalo by se logicky očekávat, že když do Googlu zadáme „turmeric“ (kurkuma), naše stránky  GreenMedInfo se svou nejrozsáhlejší databází na světě, která odkazuje na více než 2 700 důvěryhodných studií zaměřených na účinky kurkumy na 800 různých nemocí, vyběhnou mezi prvními. Tak to bylo ještě před pár lety, kdy nám návštěvnost v důsledku vyhledávání rostla. Dnes jako bychom ani neexistovali, pokud nás nezadáte přímo názvem.

Místo toho vám Google po zadání slova „turmeric“ poskytne odkaz na článek z Time „Kurkuma možná nakonec vůbec není zázračná“, na text z WebMD.com „Kurkuma: užívání, vedlejší účinky, interakce, dávkování a varování“ (ten ignoruje většinu výzkumu, který jsme shromáždili, a dělá z kurkumy prostě jen další léčivo, které by se mělo „užívat“ s nejvyšší opatrností) a na podobné články.

Toto vše je zcela záměrné! 3. června Google provedl svoji zatím poslední změnu vyhledávacího algoritmu, která ignoruje po zadání slova „organic“ (bio) většinu špičkových webů věnovaných přirozené péči o zdraví a obhajobě práva na informované rozhodování. Weby jako DrAxe.com, Kellybroganmd.com (viz statistika na níže uvedeném grafu) a Naturalnews.com přišly o většinu provozu doslova přes noc.

Mercola.com, který dostal asi největší zásah ze všech, popsal dění ve dvoudílném článku Google pohřbil při své poslední aktualizaci vyhledávače web Mercola.com. Web dr. Mercoly publikuje už desítky let informace, které upozorňují na nekalé praktiky farmaceutických a technologických gigantů, takže není divu, že proti němu a jiným podobným vytáhl Google do boje. První náznaky nadcházející čistky se objevily už v roce 2016, kdy Google podepsal kontrakt v hodnotě 715 milionů dolarů s farmaceutickou společností GlaxoSmithKline a pustil se do spolupráce i s jinými podobnými firmami, např.  Sanofi v r. 2019. Mateřská společnost Googlu Alphabet mohutně investovala do výrobce vakcínVaccitech (firma založená vědci z Oxfordské univerzity). Google má své důvody, proč podporovat specifickou sociopolitickou a ekonomickou agendu, kterou zabudovává přímo do svých algoritmů.

Ten samý den, kdy Mercola publikoval svůj článek – 24. června – zveřejnil investigativní reportér James O’ Keefe, zakladatel Projektu Veritas, video, na němž jedna z vysoce postavených zaměstnankyň Googlu na skrytou kameru hovoří o tom, jak společnost manipuluje výsledky vyhledávání za účelem ovlivnění výsledku příštích voleb („ta situace s Trumpem už se nesmí opakovat…“) pomocí úprav výsledků vyhledávání, návrhů vyhledávání a tvorby news feedu, který má miliardy zhlédnutí denně. Je to ten typ videa, které musíte vidět, a samozřejmě bylo skoro hned staženo z YouTube (vlastní ho Google), což potvrdilo, jak moc nechtějí, aby to lidi viděli. // Aktualizace z 26.6.19 8:12: to video už nenajdete ani na Vimeu. Vysvětlení Vimea:

Důvod: „Nemůžete uploadovat videa, která jsou nenávistná, hanlivá nebo diskriminační. (…) Doufáme, že najdete video platformu, jež bude lépe vyhovovat vašim potřebám.

Posuďte sami, zda je tento důvod oprávněný.

Načasování toho videa nemohlo být pro Google horší. Jak uvedl 24. června Wall Street Journal, ministerstvo spravedlnosti se chystá podat na Google žalobu za porušení antimonopolního zákona. Pět dnů předtím předložil senátor Josh Hawley návrh zákona, jenž by „podporoval poskytovatele interaktivních počítačových služeb k politicky neutrálnímu moderování obsahu“. Ten by technologické giganty, jako je Google, zbavil současné imunity před stíháním za přesně takové politické manipulace služeb, jaké jsou popsány ve videu Projectu Veritas.

Dokud neponese Google odpovědnost za své činy a dokud nedojde k reformě celého tohoto průmyslového odvětví, bude nejlepší vyhnout se všem jeho službám, které mu zajišťují dominanci, počínaje vyhledávačem přes YouTube a Gmail po Google calendar a Google Documents, a začít využívat lepší platformy, které navíc berou ohled na soukromí uživatelů. O některých jste možná ještě neslyšeli: alternativami k prohlížeči Google Chrome může být Brave Browser a Opera, jako vyhledávač lze používat Startpage.com and duckduckgo.com (bohužel Ecosia.com využívá klíčová slova Googlu), kvůli mailu pak protonmail.com. Můžete také používat komunikační aplikaci Signal, která zajišťuje asi nejlepší úroveň šifrování.

DODATEK: OTESTOVALI JSME SI HYPOTÉZU, ŽE GOOGLE MANIPULUJE VÝSLEDKY VYHLEDÁVÁNÍ

Chtěli jsme zjistit, zda jsou O’Keefeova obvinění Googlu pravdivá a zda Google skutečně manipuluje nápovědy při vyhledávání. Napsal jsem do vyhledávacího řádku „Vaccines cause…“ (Vakcíny způsobují…) a tady je výsledek:

Jak vidíte, v nápovědě jaksi chybí „vaccines cause autism“ (vakcíny způsobují autismus). Místo toho je na prvním místě slogan „vaccines cause adults“ (volně přeloženo „vakcíny způsobují dospělost“). Tak jsme využili další produkt Googlu, Google Trends, který ukazuje, co lidé vyhledávají a v jaké míře. Tady vidíte pořádný rozdíl, a přesto „vaccines cause autism“ v nabídce chybí. (Zkuste si zadat „očkování způsobuje“ česky – neobjeví-li se návrhy na automatické dokončení, dejte enter a uvidíte, co se objeví za odkazy… je patrné, že se o správnou ideologickou linii pečuje i v jazycích, jimiž se mluví podstatně méně než angličtinou.)

Na Google trends se můžete podívat tady.

Přitom Google sám uvádí, že návrhy na automatické dokončení hledaného termínu vznikají na základě skutečných aktuálních vyhledávání a vybírají se na základě častosti, umístění uživatele a jeho předchozích zadání.

Z toho je zřejmé, že Google záměrně vyřazuje určité návrhy, aby zakryl pravdu o tom, co lidé doopravdy hledají. Je to zcela v souladu s cenzurou stránek kritických k očkování, jmenovitě stránek zaměřených na přirozenou léčbu a svobodu rozhodování o vlastním těle. Například těch našich.

 A NA ZÁVĚR JEŠTĚ… CO NAVRHUJE GOOGLE JAKO DOKONČENÍ VĚTY „DOPLŇKY JSOU…“: 

 

Doplňky jsou… špatné / zbytečné / neregulované / pro tebe špatné / nebezpečné / podfuk / pro tebe dobré / šmejd / neregulované ze strany FDA

(Sem asi ještě dlouhá ruka cenzury nedosáhla, jediný návrh v češtině zní „doplňky stravy jsou zdravé“J)

Zdroj

Napsat komentář