Ke „statistům“ hry Matrix je záhodno chovat se slušně

der Matrixblogger

Matrix je hra, velmi technologicky vyspělá počítačová hra, dalo by se říci. Vyskytují se v ní avatary, tj. herní postavy, do nichž se lze vžít a ovládat je podle libosti.

Duše je tedy schopna převzít herní postavu s úplně novou identitou, aby se mohla zúčastnit velké hry Matrix. Tyto duše, které se k tomu ochotně přihlásí, se nazývají inkarnované duše nebo také Sharer (sdílející). Sdílející proto, že duše převezme herní postavu a naplňuje ji. Poskytne jí duši – sebe.

Každá hra vytvořená programátorem však potřebuje také AI (umělou inteligenci) a NPC, tj. tzv. Non Player Characters, tedy „nehratelné postavy“; někdy se jim říká „statisté“. Jedná se o herní postavy, které jsou generovány výhradně umělou inteligencí a které původní programátor vytvořil, aby hru oživil a umožnil její správu.

K čemu slouží NPC?

Co by byla počítačová hra bez NPC, které v herním prostředí potkáváte, které vám dávají rady, ukazují vám směr nebo zastávají roli protivníků a díky nimž je hra dobrodružnější? NPC hráčům zajišťují servis (zhusta se vyskytují například v restauracích, kavárnách, kinech či nákupních centrech), ale vystupují i v rozmanitých situacích různé důležitosti, čímž hru činí zajímavější.

Pro ilustraci si představme typickou adventuru (dobrodružnou počítačovou hru). Uháníte krajinou a najednou natrefíte na obchodníka se zbraněmi. Na obrazovce se vám objeví různé možnosti: koupit meč, vyžádat si dobrou radu, přepadnout obchodníka a oloupit ho, ignorovat ho.

Programátor do hry postavu obchodníka (jenž je samozřejmě NPC) zařadil proto, aby se hráčova cesta nějakým způsobem pozměnila – k lepšímu, nebo k horšímu. NPC se mohou vyskytovat v libovolných situacích. Jsou zapotřebí k řízení hry a udílení lekcí, které považuje programátor za důležité.

Hru Matrix tedy můžete přirovnat ke škole… nebo k vězení. To je otázkou úhlu pohledu. Na každý pád je to hra. Na tuto skutečnost poukazuje moderní tzv. simulační teorie, ale také mnoho paranormálních médií, která to jasně „viděla“.

Synonyma:

  • NPCs (Non-Player-Characters)
  • Statisté (lidé na pozadí)
  • Boti
  • Hostitelé
  • Sims
  • Lidé bez duše
  • Lidé vytvoření umělou inteligencí
  • Digitální klony
  • Počítačové postavy
  • Bezduší
  • Loutky
  • Mainstreamové osoby
  • Lidé
  • Okrajové postavy

Kolik NPC zabudoval architekt do hry Matrix?

Lidé se často diví, že nějak roste zájem o inkarnaci na Zemi, kde se lidská populace neustále rozrůstá. Nikdo však neuvažuje o tom, že pokud se objevuje více tvůrčích duší neboli hráčů s avatary, kteří se chtějí zapojit do hry, musí existovat i více NPC.

Většina paranormálních médií hovoří o tom, že NPC tvoří 80 % lidstva, Některá z těchto médií dokonce věří, že je jich ještě mnohem více, až 90 %, a počet těchto statistů se stále zvětšuje.

Co je umělá inteligence Matrixu?

Umělá inteligence matrixu spravuje hru. Architekt ji vytvořil k tomu, aby převzala hru v mnoha programových rutinách a jednala podle nich. To zahrnuje vytvoření a nasazení NPC s určitými úkoly, ale také organizaci důsledků, které si hráč zvolil na základě svého výběru. Kdybyste například přepadli výše uvedeného obchodníka a ukradli mu meč, mohli byste se dostat do konfliktu se zákonem. Kdybyste si od něj meč chtěli koupit, museli byste si předtím nějakým způsobem obstarat peníze, což by zase ovlivnilo určitý směr ve hře atd.

Samozřejmě se jedná pouze o ilustrační příklad z adventury, jejíž děj je zasazen do středověku, ale existují i moderní hry, které se odehrávají v 21. století – například SIMS. Matrix je hra, ve které můžete hrát cokoli, od fotbalisty, pekaře, obchodního cestujícího, farmáře, osadníka, policisty, matky, otce, strojvůdce, zdravotní sestry… až po politika nebo miliardáře. Vše je možné a hra nabízí tisíce variant.

Jak člověk NPC (statisty) pozná?

V první řadě jen těžko. Statista vypadá jako člověk, chová se jako člověk, mluví a jedná odpovídajícím způsobem; nicméně ve zvýšeném stavu vědomí, například v disociaci, lze tyto NPC jasně a jednoznačně rozpoznat. Každý, kdo používá techniku spirituální disociace, vidí totéž!

V normálním stavu vědomí nebo v běžném každodenním životě NPC nerozpoznáme. Ale i zde existují techniky dotazování, díky nimž je lze na 90 % poznat. Nikdy si však nemůžeme být zcela jisti.

Nejsem náhodou také NPC?

Z toho mohou mít obavy jedině lidé, kteří NPC nejsou. Samotní statisté si tuto otázku klást nemusí, protože si toho jsou zcela dokonale vědomi. Vědí tedy, že jsou NPC, protože a) jsou propojeni se všemi ostatními NPC v tomto světě a b) jsou součástí obrovské sítě, kterou spravuje umělá inteligence.

Navíc jsou to vynikající herci, protože musí hrát svou roli v souladu s průběhem hry. Je nutné, aby se za žádných okolností neodchýlili od své role. V rozšířeném stavu vědomí, kterého lze dosáhnout disociací, se člověk takřka nabourá do sítě NPC/komparzistů a při dostatečném soustředění je může všechny slyšet myslet. Tato skutečnost silně znepokojila mnoho lidí, kteří o ní neměli ani ponětí a „náhodou“ se dostali do disociativního stavu (autor má na mysli stav vyšší vnímavosti vůči skryté realitě včetně schopnosti astrální projekce, lucidního snění, vnímavosti vůči „paranormálním“ fenoménům apod.).

Mám statistům říkat, že jsou statisté?

To rozhodně nedoporučuji, neboť to NPC nejen nebude ignorovat, ale dokonce je naprogramován tak, aby to vnímal jako urážku. Následky mohou být nepříjemné, tj. v některých případech vás NPC může klasifikovat jako duševně choré a přijme odpovídající opatření, například kontaktuje vaši rodinu či přátele, nebo dokonce psychiatra, a udělá z toho velké drama.

Pokud tedy rozpoznáte NPC, měli byste o tom pomlčet, nestojíte-li o potíže. Povyšovat se nad NPC je znakem snobství. Ke statistům byste měli přistupovat jako ke všem ostatním lidem a nepovažovat je za méněcenné či podřadné. To by bylo velmi nevhodné. Umělé inteligenci Matrixu by takovéto projevy neunikly a mohla by je vyhodnotit jako důvod ke speciálním lekcím, které by vůbec nemusely být příjemné.

Zdroj

Napsat komentář