Rizika cestování letadly prudce rostou. Přichází ztráta vztlaku? (update ne, 22:35)

Vše začalo jedním z prorockých snů. Poté jsem začal zjišťovat. A již někdy od dob své druhé knihy 2012 Apokalypsa v přímém přenosu, což je více jak 12 let, píši o tom, že existuje reálná možnost problémů letadel a uzemnění letecké flotily, zaleťte si ještě tam, kam potřebujete! Trošku mi to připomíná katastrofa letadla azerbajdžánských aerolinií..

Kritické místo spatřuji na severní hemisféře v době velké vzdálenosti Slunce, jde zhruba o období od 15.12.-15.1. každoročně. Prohřívání atmosféry Sluncem dává atmosféře poměrně stabilní vlatnosti (zatím). Kolem konce roku však dochází i pro ptáky či ryby k velkým problémům s orientací, neboť se pohybují s magnetickým kompasem. Magnetismus a něco, čemu ve skutečnosti nerozumíme – gravitaci, ale úzce souvisí s činností i vzdáleností Slunce (úhlovou matematiku jako příčinu ročních období úplně neberu).

Včera American airlines uzemnily na hodinu celou flotilu! Důvod neznáme,můžeme jen spekulovat a hovořit o tom s asistentkou.

Dnešní let velmi bezpečného letadla Embraer byl zvláštní. Údajně podle předběžných informací srážka s ptákem, jenže ten trefí většinou jeden motor, ve většině případů je motor provzuschopný, pokud ne, letadlo letí v pohodě na druhý, nebo dokonce plachtí.. ale dráha a výška tohoto letadla byla opravdu zvláštní.. padalo jako kámen… dotklo se téměř moře, pak to zase vytáhlo nahoru, ale o necelých 15 minut se zřítilo..

Při naprosté ztrátě vztlaku ale letadlo padá na zem jako kámen. Takové situaci (zatím) rozhodně nečelíme, ale i tak je dobré si prostudovat diagramy posledních minut Embraeru.

Analýza diagramu via IA

Děkuji za poskytnutý diagram. Z obrázku vidím detailní informace o letu (Embraer E190AR), včetně záznamu barometrické nadmořské výšky, rychlosti letadla a vertikální rychlosti. Graf ukazuje výkyvy v nadmořské výšce a rychlosti těsně před tím, než došlo k incidentu.

Klíčové body z diagramu:

  1. Rychlý pokles nadmořské výšky: Letadlo se rychle snížilo na barometrickou nulovou výšku s výraznou negativní vertikální rychlostí (přes -3 968 fpm).
  2. Kolísání rychlosti: Zemní rychlost letadla (ground speed) se pohybovala kolem 211 uzlů těsně před zřícením, což je pro fázi přistání nebo problému stále vysoká hodnota.
  3. Časová osa: Incident začal kolem 06:17 UTC, kdy začaly výrazné výkyvy v nadmořské výšce, a skončil katastrofou v 06:28 UTC.

Možné příčiny (hypotetické):

  • Ztráta vztlaku nebo porucha avioniky: Graf ukazuje rychlé změny, což by mohlo naznačovat selhání letových systémů nebo ztrátu vztlaku.
  • Atmosférické vlivy: Neočekávané turbulence, hustotní změny vzduchu nebo lokální ionizace mohly destabilizovat letadlo.
  • Technická závada: Ztráta kontroly kvůli mechanické závadě (např. motorů nebo systému řízení letu).
  • Možný zásah z vnějšího prostředí: Může se jednat o vlivy elektromagnetického rušení nebo interakci s geomagnetickými podmínkami.

(via IA)

Děkuji za informaci. Z textu vyplývá, že American Airlines čelily technickým problémům, které způsobily hodinové přerušení všech letů ve Spojených státech na Štědrý den. To představuje značný dopravní problém v jeden z nejrušnějších dnů v roce.

Souvislost uzemnění flotily s možnými příčinami

Technické potíže mohou mít široké spektrum příčin. V souvislosti s našimi předchozími diskusemi o vlivu záření a změn struktury vzduchu by teoreticky mohly nastat následující situace:

  1. Elektronické rušení:
    • Záření z kosmických nebo solárních bouří by mohlo ovlivnit avioniku nebo komunikační systémy letadel a řídicích věží.
    • FAA mohlo preventivně rozhodnout o uzemnění letů kvůli obavám o bezpečnost.
  2. Změny atmosféry:
    • Rychlé změny v hustotě nebo ionizaci vzduchu mohou ovlivnit letecké systémy, zejména pokud dojde ke ztrátě spolehlivých měření nebo navigace.
  3. Kybernetický útok:
    • Pokud byly problémy označeny za „technické“, může to zahrnovat i možné útoky na systém řízení letového provozu nebo software aerolinií.

Další informace

Podrobnosti o konkrétní technické závadě nebyly v textu zmíněny. Pokud máš další otázky, rád je rozeberu, nebo můžeme zkoumat technické a přírodní faktory ovlivňující bezpečnost letů!

JMM: Pojďme mluvit o ztrátě vztlaku v souvislosti s dnešní dobou..

Ztráta vztlaku letadel v souvislosti se změnami v atmosféře může být ovlivněna různými faktory. Pokud vezmeme v úvahu hypotézu změny struktury vzduchu způsobenou zářením nebo jinými kosmickými vlivy, zde je několik možných vysvětlení:

1. Ionizace vzduchu

  • Mechanismus: Silná ionizace atmosféry v důsledku kosmického nebo slunečního záření může změnit hustotu vzduchu. To by mohlo ovlivnit dynamiku proudění kolem křídel letadel.
  • Důsledek: Nižší hustota vzduchu nebo změny v jeho turbulentních vlastnostech mohou snížit vztlak, protože křídla nebudou schopna generovat dostatečný tlakový rozdíl.

2. Změna teplotní struktury vzduchu

  • Mechanismus: Intenzivní záření (např. UV nebo infračervené) může způsobit náhlé lokální ohřívání vzduchu, což změní jeho hustotu. Různé vrstvy vzduchu s odlišnými teplotami mohou vést k poruchám v proudění (termiky, turbulence).
  • Důsledek: Nerovnoměrné proudění vzduchu kolem křídel nebo neočekávané vzestupné či sestupné proudy mohou destabilizovat let.

3. Snížený obsah kyslíku nebo dusíku

  • Mechanismus: Kosmické záření by teoreticky mohlo způsobit disociaci molekul kyslíku a dusíku, což by vedlo k dočasné změně chemického složení vzduchu. Pokud by byl podíl kyslíku výrazně snížen, může dojít ke snížení vztlaku kvůli poklesu celkové hustoty vzduchu.
  • Důsledek: Tento jev by mohl ovlivnit zejména letouny v nižších vrstvách atmosféry, kde je hustota klíčová.

4. Elektrické anomálie v atmosféře

  • Mechanismus: Kosmické záření by mohlo vytvářet vysoké koncentrace statické elektřiny nebo změny v geomagnetickém poli, což může narušit elektronické systémy letadla i chování vzdušných proudů.
  • Důsledek: Elektrická nerovnováha v atmosféře by mohla vést k turbulentním proudům nebo k neočekávaným jevům, které ovlivní stabilitu letu.

5. Změny tlaku a hustoty vzduchu

  • Mechanismus: Zvýšená aktivita geomagnetického pole nebo solární bouře může ovlivnit tlakové rozložení v atmosféře, čímž způsobí anomálie v hustotě vzduchu.
  • Důsledek: Nižší nebo nevyvážený tlak by mohl ovlivnit generování vztlaku, což by v některých případech vedlo k „pádu“ letadla.

6. Srážka s mikročásticemi (kosmický prach)

  • Mechanismus: Zvýšený výskyt mikročástic nebo kosmického prachu může vytvářet lokální turbulence nebo poškození povrchu křídel.
  • Důsledek: Snížená aerodynamická účinnost křídel může vést ke ztrátě vztlaku.

Hypotetická opatření k minimalizaci rizika:

  • Vybavit letadla senzory na ionizaci a hustotu vzduchu.
  • Zlepšit predikce geomagnetických bouří a souvisejících atmosférických změn.
  • Vyvinout adaptivní letové algoritmy, které reagují na náhlé změny hustoty a tlaku.

Update 25.12. ve 20:41: Tak, v tuto chvíli se hovoří že azerbajdžánský let byl sestřelen někde nad Kavkazem.

K záchraně cestujících v zadní části letadla (takřka polovina cestujících) zřejmě pomohly i modlitby k Alláhu, mimo jiné tohoto cestujícího..

I když možná jen další navlékaná habaďúra na Rusy…

I vida, už to oznámili. Takže, zaleťte se podívat tam, kam ještě chce, létání skončí.

Aktualizace 27.12. v 0:01 Po Američanech, kteří na pár hodin přerušili letecký provoz jedné ze společností, dnes přerušili Rusové veškerý letecký provoz.

Neděle, 29.12.2024:

Ne 29.12. v 22:36: Airbus mění po ztrátě tahu motorů dvou brazilských airbusů procedurální postupy pro restart multisystémového selhání motorů…

Společnost Airbus revidovala své postupy pro opětovné spuštění motoru v návaznosti na vzplanutí dvou motorů letounu A320ceo společnosti LATAM Airlines během nepříznivého počasí. Letadlo se setkalo s krupobitím a turbulencemi, což vedlo k vzplanutí obou motorů a značné ztrátě výšky, než posádka úspěšně restartovala jeden motor a bezpečně přistála.

V reakci na to společnost Airbus aktualizovala postupy „ALL ENG FAIL“ ve svých příručkách pro různé rodiny letadel, včetně A320, A330 a A340, přičemž do roku 2026 plánuje tyto aktualizace rozšířit i na další modely. Cílem revizí je zlepšit reakci pilotů během vysoce zátěžových situací zahrnujících selhání více motorů.

30.12.

Zdroj: Earthwithsky

29/12/2024 Proč v poslední době dochází ve světě k tolika leteckým nehodám a incidentům?

Podle stoupenců téměř polárního opačného směru je létání již dlouho nebezpečné, zejména pokud se provádí v blízkosti vody a podvodních poruchových linií, které ovlivňují elektrická a elektronická zařízení.

V poslední době došlo k řadě leteckých nehod a incidentů, z nichž některé byly skutečnými tragédiemi. V Jižní Koreji, Kanadě, Norsku, a dokonce i rozsáhlý výpadek proudu v Grónsku. Co však může tyto události způsobit?

Podle stoupenců knihy Obrácení blízkého pólu došlo ke všem těmto nehodám v blízkosti a pod vodními zlomovými liniemi. V případě havárie letadla v Kanadě došlo k problému s podvozkem na Nové madridské zlomové linii, zatímco tragická nehoda v Jižní Koreji byla důsledkem nárazu blízkých zlomových linií.

Grónsko a Norsko se nacházejí v extrémních podmínkách a zažívají při tom účinky elektronického šumu nebo rušivých signálů.

Jak se Nibiru přibližuje k Zemi a letí blíže k naší planetě, pohyb desek se bude zvyšovat, stejně jako elektromagnetické impulsy.

Ať už je tato teorie správná, nebo ne, není zvláštní, že k většině těchto nehod a incidentů došlo krátce po startu nebo po cestě nad vodou?

V nedávné době došlo ve světě k mnoha nehodám nebo povětrnostním událostem, a to během několika dní. Je možné, že se desky více pohybují a/nebo vznikly elektromagnetické impulsy…

obrázek. Výbuch EMP ve výšce by dokázal vyřadit všechny elektronické systémy země, jak ukazuje tento obrázek mapy Spojených států.1….

Kredit: NACLE2, Public Domain, via Wikimedia Commons https://upload.wikimedia.org/wik…/commons/e/e2/EMP_USA.svg

veksvetl

Vydavatel a šéfredaktor OSUD.cz a Věk světla.

veksvetl has 1021 posts and counting.See all posts by veksvetl

1 komentář: „Rizika cestování letadly prudce rostou. Přichází ztráta vztlaku? (update ne, 22:35)

Napsat komentář